Menu
Boeken / Groen wonen / Review / Woonnieuws

Groen wonen | Het Plantenlab, boek vol groen styling inspiratie.

Groen wonen | Het Plantenlab, boek vol groen styling inspiratie. - Stijlvol Styling woonblog www.stijlvolstyling.com
Botanisch wonen is hip en dus zijn kamerplanten hip! Mensen kunnen anno 2015 planten in hun interieur weer waarderen. Echter bij de kamerplanten van nu speelt ook de presentatie ervan een hele grote rol. Onlangs kwam er een heel erg leuk boek uit; Het Plantenlab. Auteur  Judith Boehner heeft (net als ik) een passie voor groen. Ze werkt dan ook als styliste voor tijdschriften als Margriet, Buitenleven en Home and Garden. In het bijzonder laat zij zich inspireren door vergeten planten. In haar boek Het Plantenlab geeft ze met al haar enthousiasme antwoord op ‘eerste hulp’ vragen over planten, ook geschikt voor mensen zonder groene vingers. Dit zodat jij zelf jouw plantjes kan kweken tot echte ‘eye catchers’. Tevens staan er allemaal leuke styling tips en DIY ideeën in dit prachtige boek.

Groen wonen | Het Plantenlab, boek vol groen styling inspiratie. - Stijlvol Styling woonblog www.stijlvolstyling.comOver Het Plantenlab

Het boek is opgebouwd uit drie delen: ’Je eigen plant’, ‘Als je de smaak te pakken hebt’ en ‘Planten om mee te spelen’. Aan de hand van eenvoudige opfriscursus biologie (her)ontdek de werking van je kamerplanten. Je leert wat planten voor jou doen en wat jij kunt doen voor jouw planten. Het geheim van stekken en zaaien wordt eenvoudig beschreven en voor je het weet verras je jezelf, je vrienden en buren met zelfgekweekte plantjes. Het boek bevat veel styling en DIY-tips, praktische overzichtsschema’s en een handig register. Het prachtige foto’s van Eric van Lokven, krijg je meteen zin om aan de slag te gaan met groen.  Het boek heeft een vintage-achtige look en het boek is een lust voor iedereen die houdt van groen in huis!

Voor wie?

Voor iedereen, met of zonder groene vingers is dit trendy kamerplantenboek geschikt.

Waar te koop?